وکیل پایه یک غرب و سوالات حقوقی ازدواج

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 224
:: بازدید ماه : 784
:: بازدید سال : 1972
:: بازدید کلی : 11748
نویسنده : وکیل 23
پنج شنبه 10 بهمن 1398

پرسش [ ازدواج مجدد ] :

شوهر من دادخواست عدم تمکین را به دادگاه ارائه کرد که به اجرای احکام رفت . من هم او را تمکین کردم . برای تمکین و برگشت با مامور نزد او رفتم که او به مامور گفت این خانم رو نمی پذیرم . در حال حاضر دادخواست ازدواج مجدد داده است . آیا می تواند زن بگیرد ؟

پاسخ وکیل حقوقی خانواده :

اگر شما صورتجلسه ی اعلام آمادگی برای تمکین را داشته باشید ، ایشان نمی تواند مجددا ازدواج کند .

 

پرسش [ ازدواج بدون اذن پدر ] :

پدر و مادر من به هیچ طریقی راضی به ازدواج من با پسری که می خواهم نمی شوند . چگونه می توانم بدون کسب اجازه ی آن ها از طریق حقوقی با او ازدواج کنم ؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

ابتدا می بایست مشخصات پسر را به دادگاه ارائه دهید و سپس دادخواست اجازه ی ازدواج به علت عدم امکان گرفتن اذن از ولی تنظیم نمایید .

پرسش [ فریب در ازدواج ] :

خواهر بننده حدود 5 سال قبل با یک آقایی که مشکل مقطوع بودن آلت تناسلی دارند ازدواج کرده است . البته در آن زمان این مطلب به خواهرم گفته شده بود و پس از عقد نیس یک دست نوشته از خواهر بنده در این زمینه دریافت کرده است . اکنون بعد از 5 سال خواهر بنده می تواند یک شکایت کیفری فریب در ازدواج تنظیم کرده و طلاق بگیرد ؟

پاسخ وکیل دادگستری غرب :

اگر از قبل از ازدواج این موضوع توسط مرد مطرح شده باشد و زن دانسته و با علم . آگاهی به این مسئله با آن مرد ازدواج کرده باشد ، نمی تواند شکایت کیفری فریب در ازدواج را مطرح کند .

 

پرسش [ حضانت فرزندان پس از طلاق ] :

دو سال از طلاق من و همسرم می گذرد . در آن زمان همه ی حق و حقوق خودم را به او بخشیدم و به طور ثبتی از او حضانت فرزندان م را گرفتم . همچنین او در آن زمان حق عزل وکیل را برای مدت 20 سال شمسی از خود سلب کردند و شرطی مبنا بر عدم ازدواج مجدد بنده در آن قرارداد قید نشده است . اکنون که ازدواج مجدد کرده ام و از او درخواست نفقه ی بچه ها را داشته ام ، ایشان با استناد به ازدواج مجدد بنده ، تقاضای سلب حضانت پسر 6 ساله و دختر 12 ساله ام را داده است . آیا تقاضای او به مورد قبول دادگاه واقع می شود ؟

پاسخ وکیل پایه یک خانواده :

صحیح است که توافقی بین شما وجود دارد که کاملا نیز معتبر و قابل استناد است ، اما بدون در نظر گرفتن آن نیز می توان گفت که با توجه به اینکه دختر شما 12 سال سن دارد و به سن رشد رسیده است ، حق انتخاب اینکه با شما زندگی کند یا با پدرش را دارد . در رابطه با پسر 6 ساله تان نیز می توان گفت که فقط به دلیل اینکه شما ازدواج مجدد کرده اید ، نمی شود حضانت فرزندان را از شما سلب کرد . در نتیجه دادخواست همسر سابق شما با توجه به گفته های شما به نتیجه نخواهد رسید .

وکیل پایه یک غرب و سوالات حقوقی ازدواج 

 

پرسش [ رابطه ی نامشروع ] :

با پسری رابطه ی نامشروع داشته ام و  می خواهم با او ازدواج کنم . اما او به دلیل مخالفت های خانواده اش حاضر به ازدواج با من نیست . چه کاری می توانم انجام دهم که دادگاه رای ازدواج او با من را صادر کند ؟

پاسخ وکیل پایه یک مطهری :

راهی وجود ندارد تا بتوانید شکایتی را در دادگاه ثبت نمایید که رای دادگاه به نفع تان باشد . علاوه بر اینکه ممکن است هر دو شما به علت رابطه ی نا مشروع طبق اعتراف خودتان ، محکوم به شلاق و مجازات شوید .

 

پرسش [ ثبت ازدواج در دفتر ثبت اسناد ] :

من و همسرم در سال 64 با یکدیگر ازدواج کردیم و عقدنامه داریم . ولی نمی توانیم مشخصات عقدنامه را در سامانه ی ثبت اسناد کشور برای دریافت وام ازدواج ثبت کنیم زیرا با خطای ثبت نشدن اطلاعات در دفترخانه ی مذکور و سامانه ثبت اسناد کشور مواجه می شویم . پیشنهاد شما برای حل این مسئله چیست ؟

پاسخ وکیل پایه یک تهران :

شما ابتدا می بایست با مراجعه به دفترخانه ( حد الامکان دفترخانه ی ذکر شده در عقدنامه ) اقدام به ثبت رسمی عقدنامه و ازدواج خود بنمایید .

 



:: موضوعات مرتبط: دعاوی حقوقی , دعاوی خانواده , دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک غرب , وکیل پایه یک حقوقی , وکیل پایه یک کیفری , وکیل پایه یک خانواده , وکیل حقوقی خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.